Välkomen vackra rynka!

Jo, jag välkomnar faktiskt ”kisa-mot-solen” rynkorna som ger mitt ansikte lite karaktär. Jag är ju faktiskt 36 år så varför skulle jag vilja se ut som 25? Det är olågiskt. Först när jag såg mig själv i spegeln och anade de där små kråksparkarna så blev jag förskräckt. Inte för att det störde mig utan för att det BORDE störa mig. Visst borde man bli förskräckt och kämpa med näbbar och klor för att hålla rynkorna borta? Det är så vårt samhälle fungerar.

 

Men om jag oroar mig för kråksparkarna vid ögonen så lär det ju bara fördjupa bekymmersrynkan i pannan…och vem blir gladare av det?

 

Jag sa alltid till kvinnor som kom till Havsbaden för att göra ansiktskurer etc att rynkor ger karaktär åt ett ansikte och visar på livserfarenhet och i bästa fall visdom. Jag står fast vid det! Jag har inget emot att folk ser att jag har levt och jag kan inte erinra mig en enda gång när jag sett på någon annan och tyckt vedbörande varit ”ful” pga. några rynkor….däremot har det nog hänt att jag ryggat tillbaka när jag mötts av ett livlöst orynkigt ansikte där det inte riktig hör hemma. Men vi väljer alla det som känns bäst för oss själva så jag dömer inte de som väljer att på ett eller annat sätt bekämpa sina ålderstecken och jag har inget behov av att skynda på mitt eget åldrande men JAG väljer att ta dagen som den kommer och rynkorna i den takt de behagar dyka upp.. jag har ju även den lilla fördelen att jag just nu kan skylla rynkorna på viktnedgång..och på så sätt vända något ”negativt” till något positivt…om man så önskar.

 

…fast…jag tycker verkligen att det kan vara snyggt att bli äldre!

 

Dagens affirmation: Livet ger mig erfarenheter som jag använder på bästa möjliga sätt


Kommentarer
Postat av: Evelina

Saknar dig och dina kloka ord!

2011-06-09 @ 14:32:00
URL: http://lonken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0