Glad midsommar!

Peter LeMarc ackompanjeras av regnet utanför fönstret. Snart går jag in på den sista skälvande timmen innan midsommarledigheten. Kontoret avfolkas så sakteliga med glada tillrop om ”trevlig midsommar”, ”glad midsommar”, flaskorna i påsarna klirrar muntert när dörren stängs bakom kollega efter kollega.

 

Vi är ett förhoppningsfullt folk som stenhårt räknar med en härlig midsommar med solsken och skratt oavsett hur vädret ser ut idag. Vi kommer sitta där i våra sommarklänningar och feeceplädar medan regnet smattrar mot presenningen ovan för huvudet och myggen festar på vårt frusna nordbosblod…och vi kommer komma tillbaka till jobbet på måndag med historier om vilken härlig midsommar det var…men kanske lite kallt.

 

Själv ska jag åka med underbara familjen till Småland och fira i år. Jag har packat badkläder, jag har packat linnen och jag har packat sommarklänningen…men jag har inte packat några varma tröjor och raggsockor…Min midsommar är alltid solig!

 

Ha en underbar helg alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0